Met meer dan 1,5 miljard actieve gebruikers is Gmail een van de meest gebruikte e-mailplatforms. Of je nu een desktopcomputer, laptop, Android-telefoon, iPhone, tablet of iPad hebt, je kunt een account instellen op Gmail en probleemloos aan al je communicatievereisten voldoen. Er kunnen zich echter gevallen voordoen waarin u problemen ondervindt met uw Gmail-account en uiteindelijk gefrustreerd raakt. Deze problemen kunnen te maken hebben met het niet laden van Gmail, synchronisatieproblemen en het bijwerken van Gmail. Als u echter de werkelijke reden kunt achterhalen waarom deze problemen optreden, kunt u het probleem in een mum van tijd oplossen.
Hier zullen we u door de meest effectieve manieren leiden om enkele van de meest voorkomende Gmail-problemen op te lossen. Laten we eerst eens begrijpen waarom dergelijke problemen zich zelfs voordoen. Lees verder!
Gmail laadt niet in Chrome
Gebruik je liever Chrome voor toegang tot je Gmail-account? Zo ja, dan kunnen er gevallen optreden waarin Gmail niet in de browser wordt geladen. Een van de meest voorkomende redenen hiervoor is het gebruik van een verouderde Chrome-browser. Ten tweede kan een Chrome-browserextensie de werking van Gmail verstoren, wat kan leiden tot problemen met het laden van Gmail in Chrome. Bovendien kan een overmatige opeenhoping van cachebestanden en cookies de normale werking van Gmail beperken. Als zodanig kunt u deze bestanden uit Chrome verwijderen en controleren of Gmail goed begint te werken. U kunt de onderstaande stappen volgen om van het probleem af te komen:
- Open Chrome op uw computer en klik op 'Meer' in de rechterbovenhoek.
- Klik op 'Help' gevolgd door 'Over Google Chrome'.
- Klik op 'Google Chrome bijwerken'. Als deze optie er niet is, betekent dit dat u de nieuwste Chrome-versie gebruikt.
- Klik op 'Opnieuw starten' en controleer of Gmail goed werkt.
Hoe op te lossen als Gmail niet wordt geladen in Firefox?
Net als Chrome, moet u ervoor zorgen dat de browser is bijgewerkt met de nieuwste versie als u uw Gmail-account opent met Mozilla Firefox. Problemen zoals Gmail die niet wordt bijgewerkt in Firefox komen vaak voor; door echter te zorgen voor een bijgewerkte browser, kunt u het risico op Gmail-problemen in Firefox elimineren.
Om het probleem met het laden van Gmail in Firefox op te lossen, kunt u de reeks stappen voor probleemoplossing volgen die worden vermeld onder:
- Zorg er eerst voor dat de computer of een ander compatibel apparaat dat u gebruikt, is verbonden met internet.
- Controleer of er een update beschikbaar is voor Firefox. Als u er een vindt, werkt u de browser bij door de reeks stappen te volgen die worden vermeld onder:
- Start Mozilla Firefox op uw computer en klik op de menuknop.
- Klik op "Help" en selecteer "Over Firefox".
- Klik op de menuknop en wacht tot het venster "Over Mozilla Firefox" op het scherm verschijnt.
- Nadat u de browser hebt bijgewerkt, klikt u op "Herstarten" om de update van Firefox te garanderen.
- Controleer of het internetlampje op uw draadloze router groen knippert.
- Schakel de router en eventueel uw toegangspunt uit.
- Koppel de stroomadapters van de netwerkapparaten los en wacht ongeveer twee minuten.
- Sluit de stroomadapters weer aan op het stopcontact en zet de router aan.
- Controleer of u toegang hebt tot internet; probeer meerdere websites te bezoeken en controleer of u er probleemloos doorheen kunt bladeren.
- Open een webbrowser op uw computer.
- Ga naar Gmail en log in op uw account met de juiste inloggegevens.
- Klik op Opties gevolgd door Instellingen.
- Klik op het tabblad "Doorsturen en POP/IMAP".
- Klik in het gedeelte "POP Download" op "POP inschakelen voor alle e-mailradio".
- Controleer of IMAP is ingeschakeld. IMAP in Gmail of in andere e-mailplatforms helpt bij het verzenden van e-mails vanaf de e-mailserver. Controleer of hetzelfde standaard is ingeschakeld.
- Controleer de Push-instellingen op uw apparaat. Ga naar "Instellingen" en tik op "Wachtwoorden en accounts".
- Selecteer "Nieuwe gegevens ophalen" gevolgd door "Gmail" en vervolgens "Ophalen".
- Controleer eerst uw internetverbinding; overschakelen naar wifi of mobiele data.
- Verwijder de app-cache van het apparaat en controleer of Gmail correct wordt geladen.
- Als het probleem zich blijft voordoen, start u het apparaat opnieuw op en controleert u of het probleem met het laden van Gmail is opgelost.
- Probeer de Gmail-app bij te werken naar de nieuwste versie.
- Verwijder de Gmail-app en installeer deze opnieuw.
- Open de App Store op je iPhone.
- Tik op het Apple ID-profielpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm.
- Scroll naar beneden op de pagina en zoek het gedeelte Updates in behandeling.
- Als u de openstaande updates handmatig wilt toepassen, moet u op de knop "Update" naast de Gmail-app tikken.
- Controleer of het internetlampje van de router groen knippert.
- Controleer of het wifi-lampje van de router groen knippert.
- Als u een bekabelde verbinding gebruikt, zorg er dan voor dat de Ethernet-poort van uw computer groen knippert. Controleer ook of het LAN-statuslampje op uw router groen knippert.
- Neem contact op met uw ISP en controleer of er een technische storing aan het einde is. Zo ja, dan kunt u niets anders doen dan wachten tot het probleem vanzelf is opgelost.
No comments:
Post a Comment