Zoals we allemaal weten, biedt Gmail veel functies. Hiermee kunt u ook hun e-mails en documenten opslaan, of het nu gaat om afbeeldingen, video's of pdf's. Het biedt een vrije ruimte van 15 GB om op te slaan. Maar wanneer de vrije ruimte van Gmail vol raakt, kunt u geen nieuwe items of e-mails meer opslaan. U moet dus een back-up van Gmail maken en de beste optie is om deze op de harde schijf op te slaan. Gebruikers maken ook een back-up van Gmail op harde schijven om hun informatie te beschermen. Dus in deze blog zullen we weten dat iedereen een back-up van zijn Gmail-gegevens op een harde schijf kan maken.
Waarom een back-up maken van Gmail-e-mails naar de harde schijf?
Mogelijk wilt u om verschillende redenen een back-up van Gmail naar de harde schijf downloaden. Hier zijn acht redenen waarom u dit zou willen doen:
- Bewaar een lokale kopie van uw e-mails voor het geval er iets met uw Gmail-account gebeurt.
- Voor het maken van een back-up van uw e-mails voordat u ze uit Gmail verwijdert.
- Bij het verplaatsen van uw e-mails van het ene Gmail-account naar het andere.
- Importeer uw Gmail-e-mails in een ander programma, zoals Microsoft Outlook.
- Voor het maken van een back-up van uw Gmail-e-mails voor het geval u ze per ongeluk verwijdert.
- Om uw Gmail-e-mails te delen met iemand die geen Gmail-account heeft.
- Bekijk uw Gmail-e-mails offline.
- Zoek offline in uw Gmail-e-mails.
- Eerst moet de gebruiker inloggen op zijn Gmail-account en vervolgens op het instellingenpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm klikken.
- Vervolgens moet de gebruiker klikken op de optie 'Alle instellingen bekijken' in het vervolgkeuzemenu.
- Zodra de pagina 'Instellingen' is geopend, moet de gebruiker naar beneden scrollen naar het tabblad 'Accounts en import' en erop klikken.
- Vervolgens moet de gebruiker klikken op de optie "E-mail en contacten importeren" onder het tabblad 'Accounts en import'.
- Op het volgende scherm moet de gebruiker opnieuw op de optie 'E-mail en contacten importeren' klikken.
- Er verschijnt een pop-upvenster waarin de gebruiker wordt gevraagd zijn Gmail-wachtwoord in te voeren. De gebruiker moet zijn wachtwoord invoeren en vervolgens op de knop 'Aanmelden' klikken om een back-up van Gmail op de harde schijf te maken.
- Op het volgende scherm moet de gebruiker de optie 'Google Takeout' selecteren in het gedeelte 'E-mail en contacten importeren'.
- De gebruiker moet op de knop 'Archief maken' onderaan het scherm klikken.
- Zodra het archief is gemaakt, moet de gebruiker op de knop 'Downloaden' klikken. 10.
- De gebruiker moet de locatie selecteren waar hij het archief wil opslaan en op de knop 'Opslaan' klikken.
- Log in op uw Gmail-account en open de e-mail die u als pdf-bestand wilt opslaan.
- Klik op het pictogram Meer opties (drie puntjes) en selecteer Afdrukken.
- Selecteer in het venster Afdrukken de bestemming als Opslaan als PDF.
- Klik op de knop Opslaan om de e-mail als PDF-bestand op uw computer op te slaan.
- Open eerst MS Outlook.
- Kies vervolgens het menu Bestand gevolgd door Account.
- Geef daarna uw gegevens op: naam, Gmail-account en door een app gegenereerd wachtwoord van derden.
- Klik op het pictogram Volgende en het koppelingsproces tussen Outlook en Gmail wordt gestart.
- Klik na de voering op Voltooien.
- Klik in de volgende stap opnieuw op het menu Bestand.
- Kies vervolgens Openen en exporteren >> Importeren/exporteren.
- Kies bij Importeren/Exporteren voor Exporteren naar een bestand en klik op Volgende.
- Kies hier Outlook-gegevensbestand (PST) en klik vervolgens op Volgende.
- Kies nu het bestand of de map om te exporteren. Klik volgende.
- Controleer ten slotte op Duplicaten vervangen en klik vervolgens op Voltooien.
No comments:
Post a Comment