Friday 31 March 2023

Waarom Instagram nog steeds relevant is voor SEO

 

Zoekmachineoptimalisatie is het proces van het opmaken van documentopmaak en inhoud zodat het gemakkelijker te begrijpen is voor de zoekmachine. SEO is ook bedoeld om de documentrangschikking te helpen verbeteren voor een reeks trefwoorden die in dat document kunnen voorkomen. Uiteindelijk wil iedereen bovenaan de zoekresultaten staan en SEO is een legitieme manier om dit mogelijk te maken. Is Instagram echter ook een legitieme aanpak? Is het nog steeds relevant voor SEO?

Met het overvloedige gebruik van deze sociale netwerksites, denk ik dat het veilig is om te zeggen dat ze relevant kunnen zijn voor hoe men ze gebruikt in SEO. Zoekmachines gebruiken signalen van sociale netwerken als een gewicht om betrouwbaarheid en relevantie aan te geven. In werkelijkheid zijn deze signalen echter niet echt een sterke factor bij het rangschikken van websites of welke pagina dan ook. Google+ wordt nog steeds beschouwd als de enige die een "directe" impact heeft op de positie van Google in zoekmachines; hoewel Facebook en Twitter een geweldige manier kunnen zijn om uw inhoud of pagina te laten indexeren. Maar hoe zit het met het gebruik van Instagram?

Als we het hebben over het gebruik van sociale media, zijn backlinks een van de meest gebruikte SEO-technieken daarvoor. Wanneer een webpagina backlinks heeft, wordt aangenomen dat deze belangrijker is. Elke backlink kan worden gezien als een stem. Afhankelijk van de reputatie van de linksite kan een backlink meer of minder gewicht hebben. Het is echter onmogelijk om gevolgde backlinks van Instagram te krijgen, dus het heeft geen directe impact op SEO. U kunt dit platform echter nog steeds gebruiken om uw bedrijf te promoten, uw merk op te bouwen en volgers te krijgen door middel van gratis verkeer. Als dat het geval is, kun je net zo goed alleen Twitter en Facebook gebruiken, toch?

Het creëren van een online aanwezigheid via sociale media is een belangrijke internetmarketingstrategie waar u uw voordeel mee kunt doen. Dus waarom zou je je beperken tot Twitter en Facebook? Instagram heeft ook een eigen marktaandeel met 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Er worden 40 miljoen foto's per dag geüpload en gepost die 8500 likes en 1000 reacties per seconde ontvangen. Met zoveel potentieel kunt u niet echt negeren dat deze sociale netwerkservice een ander aspect van uw bedrijf kan bieden; via het delen van foto's.

Foto delen


Nou, ik denk dat we allemaal bekend zijn met de Instagram-app, toch? U kunt foto's maken met uw smartphone en deze op uw Instagram-webprofiel plaatsen of deze direct delen op andere sociale netwerkdiensten (bijv. Twitter, Facebook, enz.). Deze functie kan u veel tijd besparen, vooral als u afbeeldingen gebruikt om uw bedrijf te promoten. Afbeeldingen zijn geweldig voor branding op sociale mediasites. Het Instagram-webprofiel van uw bedrijf bevat een selectie van uw onlangs gedeelde foto's, uw profielfoto en informatie over uw merk, waardoor anderen een momentopname krijgen van de foto's die u op Instagram deelt. Ze zullen je geen omzet of winst opleveren, maar ze zullen je wel aandelen, opmerkingen en veel exposure opleveren. Dat is erg belangrijk in marketing via sociale media.

Maar hoe kan Instagram in termen van SEO significant zijn? Als consument kan ik gemakkelijk afleiden dat de meesten van ons minder geneigd zijn om regelmatig een bedrijfssite te bezoeken. Door consumenten op verschillende contactpunten met het merk te laten verbinden, kunnen merken dus communiceren. Door regelmatig opvallende merkfoto's op uw Instagram-webprofiel te plaatsen, informeren ze mensen over hun bestaande en nieuwe producten, evenals over hun aankomende en huidige promo's. Het is van vitaal belang dat u afbeeldingen publiceert om organisatie en naamsbekendheid op te bouwen, maar ook om de interesse van de consument te stimuleren en aankoop te stimuleren. Tijdens dit proces vergroot u ook de kans dat uw site hoger in de resultaten van zoekmachines terechtkomt.

Beeld optimalisatie


Daar houdt het echter niet op. Het delen van je foto's is niet genoeg. U moet profiteren van hashtags. Promoot foto's met hashtags in combinatie met de opgegeven hashtag van uw bedrijf of bedrijf. Hashtags zorgen voor meer exposure voor uw merk. Ze maken het ook gemakkelijker voor mensen om uw producten te vinden. Het belangrijkste is dat hashtags u kunnen helpen het aantal volgers te vergroten. Ook kan het gebruik van trefwoorden om foto's een naam te geven en bijschriften te schrijven, samen met hashtags, foto's beter doorzoekbaar maken; en uiteindelijk zullen deze ook verschijnen op de resultatenpagina's van zoekmachines, wat altijd een voordeel is. Het gebruik van Instagram-foto's voor beeldoptimalisatie kan nog een andere manier zijn om te helpen met organische vermeldingen.

Instagram is misschien niet zo groot als Facebook en Twitter - althans nog niet. Bedrijven beginnen deze kans echter te zien, aangezien ze deze sociale netwerkservice voor het delen van foto's nu opnemen in hun marketingcampagnes voor zoekmachines. Het lijdt geen twijfel dat Instagram de komende jaren nog steeds relevant is voor SEO. Neem bij twijfel in dit proces contact met ons op Instagram Nederland.

No comments:

Post a Comment